Prezentaţi strategia de marketing pe care o veti adopta pentru promovarea produselor/ serviciilor oferite.
Descrieti modul de prezentare a produsului/serviciului catre clienti. Menţionaţi canalele dumneavoastră de distribuţie – vânzări directe, cu ridicata, intermediari, prin agenţi, la comandă, etc. si de ce aceste canale sunt potrivite. Prezentaţi metodele de promovare ce se vor utiliza (de ex.: publicitate online, lansare oficială, pliante, broşuri).
Precizati strategia de marketing utilizata pentru a face cunoascuta misiunea intreprinderii dvs.
Internetul este principalul mijloc de comunicare in aceasta era a digitalizarii si este in continua crestere, de aceea consideram ca este obligatoriu ca orice societate, ONG ce isi propune sa ajunga la cat mai multi oameni si grupuri de persoane defavorizate: cele ce provin din familii cu venituri reduse, aflate în prag de sărăcie, cu risc de excluziune socială sa aiba o prezenta in online.
Din pacate, dintr-o simpla interogare a bazei de date a site-ului www.listafirme.ro am observat ca doar 23% din companiile active au un site web pentru afacerea lor.
Piața noastră pentru desfășurarea activității economice este națională, deoarece produsul pe care îl oferim este digital și nu necesită o prezență fizică obligatorie
După implementarea site-ului ne propunem să oferim și servicii de asistență la folosirea acestuia precum și servicii de mentenanță lunară.
Modalitatea de distribuire a serviciilor noastre este reprezentată de distribuire în online. Întrucât clienții noștrii sunt de pe întreg teritoriul României, vom ajunge la ei prin intermediul publicității online, oferite de Google Ads, Facebook Ads și Instagram Ads ce permite targetarea lor.
Pentru a facilita promovarea produselor și a serviciilor oferite, considerăm să abordăm mai multe strategii de marketing (dacă va fi și oportun) dintre:
- Oferirea de website-uri la prețuri reduse pentru a genera noi potențiali clienți pentru serviciul recurent de mentenanța cât și pentru promovarea imaginii noastre prin intarirea portofoliului; Produsul nostru este website-ul livrat către client. Acest proces se va face în cel mai profesional mod posibil, la o calitate ridicată pentru a putea fi folosit de către client în cel mai eficient mod posibil. Considerăm că fiecare produs/serviciu al nostru este că o carte de vizită și ne dorim că muncă noastră de creație să fie apreciată și distribuită mai departe de către clienții mulțumiți. Pe lângă aceste website-uri noi mai oferim și servicii de mentenanță care vor veni sub formă unor pachete lunare sau anuale și care vor asigura suportul de care clienții nostri vor avea nevoie pentru a menține un website funcțional în condiții de siguranță;
- Strategii de promovare avansată pe Facebook, Instagram și Google Adwords; Planificăm promovarea în mediile de socializare online pentru a putea ajunge la cât mai multe organizații, potențiali clienți. Această promovare cuprinde postarea de imagini și filmulețe pe platformele Facebook, Instagram și Google. O altă metodă de promovare este conceperea de articole informative despre domeniul web în care ne propunem să informăm cât mai bine piața pentru a putea lua cea mai bună decizie pentru a construi un website eficient și personalizat pentru afacerea acestora. Toată această campanie are ca scop informarea și atragerea ca și client a organizațiilor care comunică în mediul online, însă nu au încă un website;
- Strategii de promovare avansată offline ce presupune distribuția de flyere, afișe, stick-uri, genți de laptop, pixuri și agende într-o zonă geografică atent selecționată, de obicei foarte aglomerată și în apropierea unor puncte de interes pentru afacerea noastră. Această campanie de promovare are ca scop informarea celor care își doresc să intrare în piața din online dar din diverse motive încă nu au un website valabil și nici nu folosesc canalele de comunicare online;
- Campanie de PR prin trimiterea de comunicate pentru a fi publicate;
- Reducerile de preț, realizarea de pachete promoționale cu pachete de servicii realizare site și mentenanță gratuită pentru o perioadă de x zile/luni pentru a impulsiona vânzările imediate sau la cumpărarea celui de al doilea/al treila produs, incluse în campanii de promovare a vânzărilor;
- Discounturile – acordate fie în funcție de volum, la a două contractare, pentru recomandări, etc.
- Vânzările grupate – acordarea de reduceri de preț sau discounturi pentru achiziția pachetelor de produse și servicii oferite în cadrul companiei.
- Realizarea de carduri de fidelitate, abonamente ce pot fi oferite clienților drept recompensă sau pot fi cumpărate de clienți și acordare angajaților sau altor persoane;
- Organizarea de tombole și promoții speciale de fidelizare
Promovarea activităților/serviciilor firmei noastre va consta în campanii de promovare, atât online, cât și offline, iar distribuția va fi directă. Ne propunem să începem activitatea de promovare încă de la începutul activității noastre, de la înființarea firmei, astfel încât să devenim prezenți și cunoscuți pe piață, să penetrăm piața. Vom face promovare în rândul asociațiilor, fundațiilor, instituțiilor publice- Registrul Comerțului, în mijloace de transport în comun, în instituții publice unde există și relații cu publicul, autorități publice locale, participarea la târguri, hoteluri etc
Promovarea Offline
Trebuie să începem prin a spune că din cauza pandemiei cauzate de virusul COVID-19, promovarea offline va fi decalată pană la ușurarea restricțiilor sociale. Nu ne propunem să investim resurse în promovarea offline pană când restricțiile sociale nu se vor ridica și promovarea offline va fi cu adevărat eficientă. Vom urmări licitațiile lansate pentru diverse evenimente ale companiilor, și vom transmite materiale promoționale instituțiilor publice, asociațiilor, fundațiilor, autorităților publice locale, hoteluri, restaurante, firme de livrări la domiciliu, firme de taxi, participare la evenimente organizate de asociații/fundații/ etc.
Materialele grafice pe care le luăm în calcul sunt următoarele:
- Afișe A5
- Stickere în parteneriat cu un brand cunoscut
- Flyere
- Stickuri/harduri externe/tablete
- Genți laptop
- Agende
- Tricouri, șepci, alte obiecte vestimentare etc
- Pixuri și altele
Obiectele mai sus menționate sunt titlu exemplificativ, acestea putând și completate/schimbate în funcție de necesitatea identificată exact în momentul realizării achiziției
Stand
O altă variantă de promovare offline ar fi să avem standuri la cât mai multe târguri de de specialitate în măsura în care se vor mai organiza din cauza condițiilor pandemice.
Promovare Online
În situația actuală, întrucât nu putem interacționa direct cu persoanele, iar evenimentele sociale sunt anulate sau restrânse, ne vom concentra campaniile de promovarea în zona online. Pentru a crește vizibilitatea aplicației, ne dorim să încheiem cât mai multe parteneriate cu comunitătile online care ne pot ajuta să ne devenim cât mai vizibili.
Pentru a ajunge la un număr cât mai mare de utilizatori, ne propunem ca postările noastre să fie sponsorizate, utilizând Facebook Ads, adresându-ne în principal companiilor și instituțiilor publice, adulților cu vârste cuprinse între 24-45 ani.
- Pagina de Instagram Astfel, ne propunem să implementăm următoarele:
- un Giveaway;
- template-uri pentru postări;
- fragmente de poze care formează o imagine completă;
- sponsorizarea postărilor prin Instagram Ads;
- story-uri saptamanale cu povești, feedback pentru utilizatori
- parteneriate cu influenceri potriviți pentru imaginea noastră care pot ajunge mai ușor la o audientă mai mare;
Website-ul întreprinderii sociale
Evenimentele, serviciile, activitățile sociale, multe dintre postări, dar și toate paginile online ale brand-ului nostru vor conține link-uri care vor trimite oamenii pe site-ul aplicației. Va fi creată o pagină de contact unde se vor putea plasa comenzi și unde clienții ne pot contacta astfel încât să le oferim soluții și să-i putem contacta în vederea realizării unei legături contractuale.
De asemenea, este foarte important de menționat că misiunea noastră socială va fi inclusă în strategia de marketing, în metodele de promovare și în materialele promoționale. Vom încerca să avem o imagine cât mai strâns legată de obiectivele noastre, cât mai autentică, pentru a fi transparenți în fața consumatorilor și pentru a-i îndemna să sustină aceeași misiune socială. În aceste mariale promoționale, inscripționate cu logo-ul nostru vom crea și vom menține relațiile cu clienții noștri, cu angajații acestora, în vederea unei promovări cât mai apropiate de client. Această metodă de promovare va fi folosită și după încheierea contractelor, la nivelul beneficiarilor.